Hallo bende,
Na lang wikken en wegen hebben wij besloten om onze Kellog Van te verkopen.
Reden van verkoop is dat deze wagen eens goed aangepakt moet worden maar dat we daar de plaats nog de tijd voor hebben.
De meesten hier kennen deze Van goed genoeg en weten inmiddels dat er ook al veel werk aan gedaan is.
Een korte opsomming :
in 2008 werd de lpg installatie vervangen door ééntje van Impco (kostprijs 500€ voor de vergasser + verdamper + elecrische componenten).
Deze installatie is gekeurd tot 2012. Dan moet er terug een drukproef op het vat worden uitgevoerd.
Er werd ook een nieuwe carburator geplaatst van Edelbrock en de kruisjes van de cardanas werden ook vervangen.
Ontsteking is dat jaar vernieuwd (volledig) en ook de distributieketting + tandwielen zijn vervangen.
De pakkingen van de kleppendeksels zijn vervangen.
De motor start en rijd op LPG.
in 2009 werd ook de voorophanging volledig aangepakt.
Nieuwe Ball-Joints, stuurstangen, stuurarmen, stabilisatorrubbers, rubbers van de 4 draagarmen, amortiseurs, remschijven, remklauwen, remblokjes, lagers, vetringen en twee nieuwe banden van General, kortom : de hele zwik van voren is zo goed als nieuw.
De Ball-Joint hebben ook smeernippels dus die kunnen één maal per jaar ook nog eens gesmeerd worden (wat vele andere joint niet hebben).
De joints en stuurelementen zijn van het merk : Federal Mogul en de schijven van Wagner. Dat zijn absolute topmerken!
Ook werd er dat jaar werk gemaakt van het interieur welk al voor een groot deel werd vernieuwd. Er ligt een nieuwe vloer in en de zijpanelen werden allemaal vervangen. Dit is zeer mooi gedaan met aandacht voor details. Wij hebben daar al zeer veel complimenten voor gekregen.
Werken die nog gedaan zouden moeten worden:
Vervangen van de seal van de krukas (tussen motor en versnellingsbak).
Dichtmaken van een lek aan het dak links achteraan.
Er moeten nieuwe rubbers op de deuren gestoken worden.
Hier en daar wat roest bijwerken (achterste deuren, bovenste deurstijl aan de bestuurderskant, en aan de achterlichten) de body zelf is staalhard en vertoont geen spatje roest, ook al de overige deuren zijn in zeer goede staat.
Er zit een deuk in één van de achterdeuren en de achterste bumper is ook geblutst (maar een vervangstuk krijg je er wel bij).
Er is ook een deuk in het linkse voorste spatbord.
Als het aan ons lag, en we hadden een garage, dan gaat deze Van niet weg maar wij vinden het te stom om de wagen op straat te moeten laten staan terwijl hij daar maar staat te verkommeren.
Alles wat moet werken aan deze Van, werkt en vorig jaar is ze nog door de keuring geraakt.
Mechanisch valt ze dus nog heel goed mee, buiten de lek aan de seal van de krukas.
Deze wagen start altijd! zelfs in het putje van de winter heeft ze me nog nooit in de steek gelaten en voor een Van uit 1985 is ze nog zeer vinnig ook. Trekt zeer goed op dankzij de four barrel manifold, de Edelbrock carburator en de th350 automaat die zijn werk nog steeds perfect doet.
Motor is een 5 liter (305ci) met nokkenas en cilinderkoppen van een 5.7 (optie LE9).
Vermogen 180pk (wel weinig maar ze heeft een beresterk koppel).
Onze richtprijs is, voor Streetvanners, 1500€ (niet gekeurd).
Binnenkort gaat ze op't internet voor meer maar jullie hebben hier de eerste keuze.
foto's :
http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... =slideshowhttp://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 20zijdeur/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 20zijdeur/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... /Isolatie/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... /Monteren/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... =slideshowhttp://s168.photobucket.com/albums/u198 ... 1/?start=0http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... s/Dag%202/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... s/Dag%203/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... nderdelen/http://s168.photobucket.com/albums/u198 ... =slideshow (werken van de distributieketting + carburator)