Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 21:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:idea: :idea: hoi eerst en vooral welgekomen hier upt forum.
je kan normaal de GUUNE zijn van ook bekijken op kapaza is ook zo een goud kleurige zoals die hightop wat je gepost had.
de guune zijn van is ZEEERRRRR goed onderhouden .
maar misschien een nadeel in uw geval dit is een lichte vracht dus er zit een scheidingswand in ,dus geen mogelijkheid om er een slaapgelegenheid in te maken .

Neem anders eens contact op met brutus of bleu bear die kunnen GUUNE wel op de hopogte brengen.

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 22:40 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Bij deze heb ik je de contactgegevens van Guune doorgestuurd.
Als je deze 3 wagens naast elkaar zet, zijn het stuk voor stuk juweeltjes.
En wat zouden we je hier op een US-Vanforum kunenn aanraden denk je :? :?

Mij zouden ze niet moeten overtuigen hoor. :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: di maart 09, 2010 10:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
MacGyver,

laat me raden : de Van uit Hoegaarden? :)


Ik zoek iemand die me kan bijstaan bij een tweede bezoekje.
Ik zou ook nog eens een testrit willen maken.
Bij het remmen had ik de neiging dat bij het aanzetten van het remmen, de Van steeds naar links trok.
Of hoe zeg ik 't beter : Hij trok alleszins naar links.
Nu is het aan mij om uit te vissen : deed ik dat zelf? Of ligt het echt aan de remmen?
Voor jullie is dat al lang geleden, maar zo'n Van, als je nog maar naar 't stuur kijkt, ben je al aan 't bijsturen :)
Dus ofwel manipuleerde ik 't stuur bij het remmen, ofwel trekt hij met een zwik naar links.. wel steeds maar een fractie van een seconde.
Test : stuur loslaten op een recht stuk en eens in de remmen gaan.
Ik let bij een tweede bezoek zeker ook op olievlekken in de stalling en als hij even heeft gedraaid onder de Van.

En stiekem zie ik mezelf al bezig hier op de oprit : alles uitpluizen waarvoor ieder knopje en hendeltje dient. Welke schakelaars nog vrij zijn. Waarvoor ieder kabeltje dient of heeft gediend. Uiteraard met draaiende motor en de radio uit.. Ik zal wat in stilte liggen prutsen zeker? :p

En dan is er nog 1 verbazend ding. Als ik kijk op www.brandstofprijzen.be lijkt er in HEEL Ninove geen tankstation te zijn met LPG ?
Lijkt me sterk!
Dat verdient een uitgebreid onderzoek :)

Ohja, voor de mensen die er zin in hebben :
Ik hoorde al enkele keren dat ik deed wat ik wil, maar AUB geen diesel kopen. Enkel benzine of benzine + LPG.
Verder dan 'Dat is rommel' kwamen ze niet...
Is er ook een gegronde reden waarom mensen dit zeggen?

Tenslotte : aan alle mensen die me welkom heetten op 't forum en die me reeds verder hielpen met hun kennis : enorm bedankt!

Grtz.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: di maart 09, 2010 21:15 
Welkom Xanaxke.

Als ge de steenweg naar Brussel neemt hebt ge een LPG-station op u rechterkant (Geeroms)..ong 5 min van Ninove.
in Hofstade hebt ge in de industriezone Gabriëls zitten (voor zover dak weet, de goedkoopste in de streek)

grtz and keep on Vanning


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: di maart 09, 2010 21:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Hallo,

even een kleien update over de zoektocht hier.

Ik belde vandaag naar de mensen vanuit Hoegaarden.
Ik heb 't gehad over de remorque etc, of die er nu bij was of niet.
Ze was er dan toch bij, voor 8500euro.
Maar ik kon 'm ook kopen voor 7000...

Als ik er maar mee naar de schouwing ging..

Ik begon een beetje na te denken.. Van 8500 naar 7000euro? Zomaar?
Ik snap er niet veel van.

Deze avond heb ik met jullie vriend Guune gebelt.. Heel vriendelijke man btw.
Helaas... hij heeft een oplossing voor een bed in zijn van, hij gebruikte dat zelf ook.
Maar... er zijn maar 4 zitplaatsen en ik heb er 5 nodig :(
Ik heb een zoon, m'n vriendin heeft ook 2 kinderen.
Dus in de weekends e.d. zijn we heel regelmatig met 5 mensen in het gezin.

Maar we hebben wel een goed gesprek gehad.
En plots begon hij over camper / lichte vracht /... de verschillen daar allemaal tussen.

De verkoper in Hoegaarden beweerde dat Camper / lichte vracht hetzelfde zijn.
Ik opperde dat dat niet zo was, maar... hij bleef volhouden.
En hier heeft Guune me toch op iets gewezen.
En als er al 2 stoelen uitgehaald zijn / ontbreken..
Het kan wel zijn dat er een bed in staat, maar daarom is het nog niet zoals het moet.
Of daarom is het nog geen camper.
En zij twee als koppel... hebben genoeg aan lichte vracht..
Maar als het lichte vracht is en je zet kinderen op die bank (slaapbed) heb je wel iets voor...

Dus bij volgende bezoek vraag ik naar de papieren.
En moet ik weten wat het is : camper of lichte vracht.
En ik wil zien hoeveel zitplaatsen er op de papieren staan...

Maar bon, we zoeken voort.
Intiussen ook een website gekregen van Brutus....

Morgen eens contact mee opnemen.

Bedankt allemaal.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: di maart 09, 2010 21:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Dakota schreef:
Welkom Xanaxke.

Als ge de steenweg naar Brussel neemt hebt ge een LPG-station op u rechterkant (Geeroms)..ong 5 min van Ninove.
in Hofstade hebt ge in de industriezone Gabriëls zitten (voor zover dak weet, de goedkoopste in de streek)

grtz and keep on Vanning



Hey, bedankt man voor deze info!!
Maar the 'keep on' vanning moet nog even wachten.
Momenteel is het nog 'Start' vanning ;)

Grtz.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: wo maart 10, 2010 20:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Idd check de papieren, daar staat alles op vermeld. Maare hej ik benn ook maar gekeurd voor 1+4 zitplaatsen en wij zijn met zes dus... Gewoon niks van aantrekken. zorgen dat je verzekerd bent voor zes of zeven en klaar is Kees.

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: vr maart 12, 2010 15:42 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
De kogel is (zo goed als) door de kerk.

Ik ben nog eens naar de Astro gaan kijken en deze is het geworden. (zie foto's in dit topic)
Ik koop 'm van een vriend, er zijn massa's facturen voor handen, vanaf de invoer steeds bij dezelfde garage geweest (Cremer - Schellebelle) en de auto
wordt gekeurd, heeft 1+4 zitplaatsen, krijgt nog nieuwe benzinepomp, groot onderhoud, wordt helemaal door een firma van buiten en van binnen proper gezet,..

Geventileerde remschijven, luchtvering, vernieuwing alle leidingen, geen druppel olieverlies onder de motor, LPG Installatie gekeurd tot 2017, aangepast aan m'n invaliditeit etc etc...
De huidige eigenaar is gewoon maniakaal op zijn auto's. En ik heb plannen om even bewust hetzelfde onderhoudsschema te volgen, bij dezelfde garage.

Ik heb dus gekozen voor zekerheid.

De bedoeling is dus dat ik hier een jaar of drie mee rond rij en dan hou ik 'm als tweede wagen.
Dan is er terug een budget van zo'n 15000euro en daarmee wil ik dan een grotere Van kopen, ook bij een garage, met 1 jaar garantie erop etc..

Wat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken? Deze wagen is als personenwagen indertijd binnen gekomen, maar hier gehomologeerd en ingeschreven als lichte vracht.
Alle verankeringspunten zijn er nog (onder de bekleding)
Dus niets belet me om een bank te zoeken van een Astrovan, die te installeren achteraan en het te gebruiken.
(Iemand zoiets liggen? Dat mag Electrisch zijn :) )
Voor de keuring haal ik ze er dan wel uit, om geen gezaag te krijgen...
Maar ze kunnen me eigenlijk niets maken. Ik zet toch in m'n kofferruimte wat ik wil?

Voor een kleine prijs heb ik dan een degelijke Chevy Astro V6 4.3 met een mooi geluidje... :)
Eerstdaags maak ik me hier dus ook lid :)

Wat kan nog een kink in de kabel geven?
Mijn Espace staat te koop op 3 websites. Ik wil er echt wel het geld voor krijgen dat hij waard is.
Ik wil 'm niet met (veel) verlies verkopen.

Duimen jullie even mee? :)

Cremer heeft laten weten dat de Astro binnen de 14 dagen helemaal ok is en geschouwd voor verkoop.
Dan gaat ie nog even naar die firma voor helemaal op te blinken en ... zoef zoef, deze jongen komt nooit meer in alle stilte thuis ;)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: vr maart 26, 2010 19:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
BOINK!

Astro is afgekeurd : Roest op lpg-tank en roest op een remleiding. (staat ook al veeeeel te lang stil he..)
Verder geen op- of aanmerkingen...

De remleiding wordt vervangen dit weekend nog, een nieuwe LPG-tank wordt geplaatst maandag of dinsdag.
En dan opnieuw naar de keuring.....

En intussen rijden we nog met de espace.... Maar blijkbaar komen er dit weekend toch enkele mensen kijken naar de Franse automobile.
Fingers crossed.

Vraagske : Heeft 't eigenlijk wel zin om hier te blijven rond hangen? Blijkbaar is een Astro geen echte Van en 't lijkt me dan ook dat ik hier dan misschien ook niet meer op de juiste plek ben...? Dat is ook de reden dat ik me nog geen lid maakte. Ik heb de indruk dat een Astro not the real thing is.. En om dan steeds op meetings verderop te moeten gaan parkeren of wat dan ook, heb ik echt geen zin... Ik vind de mensen hier wel sympathiek en eerlijk en zou jullie allemaal graag eens ontmoeten op een meeting of in een kroeg... Maar als dit niet kan met een Astro, zal 't nog een jaar of drie moeten wachten tot ik een echte Van koop. (of ik moest intussen ergens erven of lotto winnen ofzo...)

Grtz.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: vr maart 26, 2010 23:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
XaNaXke schreef:
BOINK!


Vraagske : Heeft 't eigenlijk wel zin om hier te blijven rond hangen? Blijkbaar is een Astro geen echte Van en 't lijkt me dan ook dat ik hier dan misschien ook niet meer op de juiste plek ben...? Dat is ook de reden dat ik me nog geen lid maakte. Ik heb de indruk dat een Astro not the real thing is.. En om dan steeds op meetings verderop te moeten gaan parkeren of wat dan ook, heb ik echt geen zin... Ik vind de mensen hier wel sympathiek en eerlijk en zou jullie allemaal graag eens ontmoeten op een meeting of in een kroeg... Maar als dit niet kan met een Astro, zal 't nog een jaar of drie moeten wachten tot ik een echte Van koop. (of ik moest intussen ergens erven of lotto winnen ofzo...)

Grtz.



kweet nie wie u dat prcies geeft wijs gemaakt dat ne astro geen van is :?: :?:
bij mijn weten is een astro (chevy) en ne safari (gmc) wel een pure van :!: :!: :!:
zal zich moeten wat beter inlichten zunne

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: za maart 27, 2010 06:31 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
waarom zou dat een probleem zijn? een astro is een van. ik zou niet weten wie u dat gezegd heeft. waarom denk je dat?
wij hebben hier geen probleem mee. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 28, 2010 20:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
't is da, astro's zijn ook meer dan welkom zenne!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: wo apr 07, 2010 09:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Voila... dan alles toch gelukt....

En nu? Ah... Nog eens naar de schouwing he..
Extra weging en bla bla bla.. En het rottige is : 'hiervoor kan je geen afspraak maken meneer, je zal moeten aanschuiven ' :evil:

En deed dat mens ook nog of ik dom was : 'Neen meneer! Eerst alles op uw naam zetten, dan pas naar hier komen!!'
Mijn vraag terug : "Waarom staat er dan op m'n keuringsbewijs het volgende : VOOR indienststelling onder - nieuwe - kenetekenplaat dient het voertuig voor administratieve regularisatie - weging voorgereden te worden."
Ze schrijven dus 'voor' maar bedoelen 'na'? Zo hebben ze altijd gelijk natuurlijk...

Ik moet zeggen, het was reeds lang geleden dat ik nog aan een wagen heb geprutst :-)
De vorige wagens waren allemaal vrij nieuw, afgelikt en full option...
Gisteren nieuwe baffelkes gestoken in de deuren... dat was echt lang geleden.

En dan een probleem aangepakt dat er al jaren was aan de Van.
In de zijlijst onderaan zat een scheur van zo'n 12cm.
De vorige eigenaar deed nog niets met de carosserie omdat hij eerst de mechaniek volledig op punt wou hebben.
Dan pas de carosserie.
Ieder z'n keuze natuurlijk.
Maar na een uurtje werk gisteren namiddag in een stralende lentezon, vond ik het echt een leuk werkske worden.
En het resultaat mag er best zijn.
Wie het niet weet zal het nauwelijks zien dat die zijlijst al die jaren heeft open gestaan in die krak van 12cm.

Voorts ben ik er maandag mee naar zee gereden... Great :-)
Zelfs in het afkomen en de file over meer dan 30km... Allemaal niets.. dan rijden we toch gewoon 45km alom langs Kortrijk?
Moehahaha...
Zoals ik onlangs op een Van van één van jullie las (hij stond thans goed verstopt te Ninove) : "Vanning is a way of life... The rest are details."
Ik weet niet of het dit letterlijk was wat erop stond, het was alleszins zoiets.

Maar ik snap wel waarom het erop staat :-) En dat na amper 600km rijden in 2 dagen tijd... het begint me ferm te dagen :-)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: wo apr 07, 2010 09:36 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
We zijn blij dat ge uwe draai hebt gevonden met de nieuwe aanwinst.
Vele safe miles toegewenst.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: wo apr 07, 2010 12:29 
XaNaXke schreef:


Zoals ik onlangs op een Van van één van jullie las (hij stond thans goed verstopt te Ninove) : "Vanning is a way of life... The rest are details."
Ik weet niet of het dit letterlijk was wat erop stond, het was alleszins zoiets.

Maar ik snap wel waarom het erop staat :-) En dat na amper 600km rijden in 2 dagen tijd... het begint me ferm te dagen :-)


Dan hebt ge de mijne zien staan :-) maar da zal mijn madamke geweest zijn aan haar werk.

"Vanning is life, the rest is detail" ;-)


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron