Auteur |
Bericht |
Eric
|
Berichttitel: Tips voor de keuring? Geplaatst: ma okt 13, 2008 17:26 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
Ik moet binnenkort naar de keuring. Alle tips welkom Wordt de LPG installatie met tanks elk jaar gekeurd? Moeten de tanks vol zitten?
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: ma okt 13, 2008 18:38 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
En je tank moet minstens voor 50 procent en liefst volledig (80procent dus) gevuld zijn. En als ze niet snel je registratienummr terugvinden op je lpginstallatie, durven ze ook al es moeilijk doen. Dus zorg dat ze er snel en vlot bij kunnen. (Geen kastjes of dergelijke die in de weg staan als uw tank binnenin staat). En verder durft een kort rokje ook wel te helpen. Maar weet niet of dat voor iedereen helpt. (Bij mij hielp het in elk geval niet )
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
Eric
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: ma okt 13, 2008 22:18 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
mijn tanks zijn onderbouw... Hoe kunnen ze zien hoeveel er in de tanks zit? Ik kan het zelf niet Ik heb er twee en mijn meterke klopt langs geen kanten. Het klepje van de lpg vuldop is er afgebroken. Blijkbaar krijg je daarvoor ook rood. Bestaan er dopjes met een ketting of zo? Dat plastiek is nogal broos en ik vrees dat het er weer af gaat breken.
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: ma okt 13, 2008 23:19 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Er zitten drukmeters aan je tanks zelf. Je moet maar eens onder je wagen kruipen, dan zul je zien dat er een soort beschermkap op je tank zit. Met een dop die je kan losdraaien. Als je die dop losdraait, komt de kap los en dan zie je daarachter de drukmeters van je tanks zitten. Dopjes met ketting, daarvan gaat je lak beschadigd geraken. Maar ik denk niet dat ze je daarvoor gaan afkeuren. Je kan altijd eens naar een autokerkhof gaan of zo en vragen of ze ergens een wagen hebben die op lpg reed. En daar dan het plastiekje afknippen en op je eigen wagen zetten. Of als je veel geduld het, plastiekje losvijzen (langs de binnenkant van de carrosserie zitten 4 vijsjes die het plastiek vasthouden).
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
chevy tina
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: di okt 14, 2008 05:19 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: ma sep 01, 2008 13:08 Berichten: 149
|
Tis zeker op iedere keuring anders, want dotty dodge is gekeurd(stekene) met een lege gastank
|
|
|
|
|
Eric
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: di okt 14, 2008 08:54 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
Elke keer dat mijn van op een brug stond, heb ik de onderkant goed bekeken maar geen meterkes gezien. Zal de volgende keer eens naar zoeken. Bedankt voor de tip.
Mijn lpg vulopening bevindt zich midden op de bumper, op plastiek. Dus geen probleem om mijn lak te beschadigen. Het is een vierkant plaatje met een vijs aan elk hoek. Plastieken klep zit met een lus onder dat plaatje. De garagist heeft mij verteld dat ze het zeker afkeuren.
Bij mijn diesel blies ik mijn uitlaat leeg door in hoge toeren te rijden net voor de keuring. Bij een benzinemotor is dat niet nodig zeker?
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: di okt 14, 2008 09:38 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Als je wagen een camper is, wordt hij enkel maar op LPG gekeurd. (zou ik je ook aanraden.) Dus rij op lpg binnen en laat je lambdawaarden en CO waarden op lpg controleren. als ze vragen om over te schakelen op benzine, moet je maar zeggen dat dat niet kan (benzinemotor er uit of zoiets...). Ze kunnen daar niets op zeggen. Wanneer je motor deftig afgesteld is en je katalysator niet kapot is, dan kan je zelfs met je twee vingers in je neusgaten door die keuring geraken. LPG is meestal wel de minste van onze zorgen als het op keuring aangaat. Ik zou je ook aanraden om de druk van je banden te verminderen naar 1.5bar. Op die manier riskeer je minder kans dat ze je gaan afkeuren voor slechte ophanging, schokdempers, ... . Maar anderzijds, moet je het zo bezien. Die keuring is er voor jou veiligheid. We kunnen je wellicht tientallen trucjes geven om al foefelend er door te geraken. MAar zo zul je nooit weten of je wagen wel goed genoeg is en veilig genoeg. Ga gewoon naar die keuring en laat die mannen hun werk doen. tZijn ook geen psychopaten he.
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
Eric
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: di okt 14, 2008 10:24 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
Het is niet mijn bedoeling om een wrak door de keuring te krijgen. Ik wil er de eerste keer erdoor. Veiligheid is heel belangrijk en als er iets aan mijn van scheelt, wil ik het wel weten. Dat je rood krijgt voor een kapot stuk plastiek is wel heel stom. Ik heb het tijdelijk op zijn Amerikaans opgelost met duct tape
|
|
|
|
|
Eric
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: wo okt 22, 2008 10:05 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
Er door met opmerking: Standlichten vooraan niet reglementair. De vorige keer was het blijkbaar geen probleem.
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: wo okt 22, 2008 11:39 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Wat is daar niet reglementair aan???
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
Eric
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: wo okt 22, 2008 12:07 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58 Berichten: 94 Woonplaats: Gent
|
Geen idee. Dat de pinkers en standlichten dezelfde zijn zeker?
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: wo okt 22, 2008 12:23 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
goed dat je erdoor bent. Is wsl zo dat bij een europees voertuig de standlichten en de pinkers apart zitten. als je de pinkers aanlegt schier het knipperlicht aan. bij een US voertuig zitten deze beide lampen bij elkaar en het pinkerlicht brand altijd mee.
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
jochevy
|
Berichttitel: Re: Tips voor de keuring? Geplaatst: wo okt 22, 2008 13:41 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29 Berichten: 532 Woonplaats: schoot tessenderlo
|
Eric schreef: Er door met opmerking: Standlichten vooraan niet reglementair. De vorige keer was het blijkbaar geen probleem. bij mij hadden ze dit ook er op staan, de verkoper was er de eerste keer mee geweest, de lichten kan je wel afzetten, maar je mag er mee rijden, het zijn eigenlijk breedte lichten, de laatste nieuwe mobilhome hebben deze ook . ben 10 dagen geleden naar keuring geweest, heb toen op papier bij opmerking zelf opgeschreven dat dit breedte lichten zijn, staat er nu niet meer op nieuw keuringsbewijs.
|
|
|
|
|
|