Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 15:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Beste mensen,

ik zou heel graag een Chevy Van kopen van 1990.

Maar ik durf niet zo.. Ik heb wel wat verstand van auto's e.d. maar van Amerikaanse wagens weet ik quasi niets.

Waarom wil ik er dan eentje?

Wel, beroepshalve ben ik nogal vaak de baan op en wordt het algauw heel laat 's nachts.
Het zou een enorme luxe zijn eerst te kunnen slapen alvorens terug huiswaarts te keren.
Ik ben echter verplicht om met een automaat te rijden, wegens invaliditeit, en een Europese mobilhome e.d. vind je zelden in automaat, tweedehands.

Een Chevy Van zou dus een mooi alternatief kunnen zijn. En met mooi bedoel ik ook echt mooi.
Ik zie deze wagens gewoon liever dan zo'n doorsnee mobilhome..

Ik weet een garage in Schellebelle waar ik wel zou terecht kunnen..

Is het doenbaar met deze Van van 20jaar oud dagelijks de hort op te zijn?
Is het echt mogelijk dat een aankoop van een wagen van 20jaar, echt zo mooi kan worden als dat het lijkt?
Of laat ik me verblinden?
Ik heb gisteren een testrit gedaan en ik moet zeggen : ZAAAALIG!

Je vindt de wagen in kwestie via deze link : http://www.2dehands.be/autos/autos/chev ... l?start=42

Zijn er nog andere opties / mogelijkheden?
Even ter info.. vanwege dezelfde invaliditeit ben ik vrijgesteld van verkeersbelasting en dat soort zaken.

Ik zou de wagen ook moeten laten aanpassen aan m'n invaliditeit en dat is technisch ook allemaal mogelijk.
Maar ik zou mezelf natuurlijk willen besparen dat ik deze wagen laat aanpassen en na zes maand in panne sta of erger nog : dat de auto onherstelbaar is...

Wat zijn de algemene bevindingen van deze Vans?
Zijn er veel problemen van bekend? Hebben ze zwaktes waar ik extra moet op letten alvorens aan te kopen?...

Bedankt alvast voor jullie hulp!!

Een groentje.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 19:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hey XaNaXke,

Vooreerst welkom op dit forum.

Voor je vragen in verband met de eventuele aankoop van een Chevy Van zit je hier wel op het juiste (web)adres.

Een Van als dagdagelijks voertuig aanschaffen is wel degelijk te doen.
Ikzelf rijd namelijk elke dag met mijn G20 op en af naar het werk en mijn Van is niet van 1990 maar van 1985.
Ik moet wel zeggen dat ik er al wel veel kosten aan gedaan heb maar éénmaal dat in orde was moet ik zeggen dat, naargelang haar ouderdom en historie, het goed doet.
Uiteraard is het zo dat, hoe jonger een Van is, hoe beter ze zal rijden en hoe betrouwbaarder ze zal zijn.

De motor die in een G20 van 1990 ligt, als het nog de originele is, is vrij loom van karakter maar onverwoestbaar.
Je kan die blokken (zo noemen wij onze motoren) vergelijken met een boerenpaard.
Ze komen langzaam op gang maar kunnen uren doorgaan.
Wat je wil niet moet doen bij deze boerenpaarden is er de zweep op leggen.
Verwacht dus geen blitse prestaties van deze wagens uit deze bouwperiode.

Zoek je een iets performantere motor? dan zou ik opteren voor een G20 van 1994 - 1995.
Een collega Vanner heeft me dit onlangs nog verteld en het geheim zit 'em in de hogere compressie die deze blokken genereren.

Wil je er echt geld tegenaan gooien? Opteer dan voor een Explorer Van uit 1996 - 2003.
Deze krachtbronnen produceren een gezonde dosis pk's en ditto koppel.

Waar moet je op letten bij de aankoop van zo'n G20?

- Op de algemene staat van de wagen, roest, krassen, blutsen. Properheid (dit verraad veel over zijn eigenaar).
- Olielekken. Laat de Van even proefdraaien voor een kleine 5 minuten en laat hem dan eens verplaatsen. Kijk dan of er geen olieplasjes onder liggen.
- Rook uit de uitlaat. Blauwe rook is olieverbruik. Overdreven witte rook bij koudstart kan duiden op een joint de culasse.
- Kijk alle vloeistofniveaus eens na. Oliepijl van de motor nazien met koude motor, oliepijl van de versnellingsbak nazien met een volledig opgewarmde motor en draaiende. Koelvloeistof, daar ruik je en voel je eens aan. Te vettig wil zeggen dat er ergens olie mee doorlekt. ook als ze een beetje naar olie ruikt.
- Op het dashboard zie je ook een oliedrukmeter en een amperemeter. Daaruit kan je ook veel afleiden.
- De staat van de banden. Ongelijkmatige bandenslijtage kan duiden op een slechte uitlijning maar ook op versleten "chappen" of Ball joints.
- Speling op het stuur kan duiden op een versleten stuurhuis of op versleten stuurstangen, pitman arm en idler arm.
- tijdens een proefrit let je op overdreven piepen of kraken van de veringen (als dit hoorbaar is dan zijn dat niet de veringen maar wel de versleten bussen die in de draagarmen van de ophanging zitten), je let ook op wegtrekken of trillen van de Van als je goed doorremt. Is dit het geval, dan scheelt er iets met de remmenwinkel. En je let heel goed op hoe die Van schakelt. Misschien neem je best iemand mee die voor jou met de Van een proefrit kan gaan doen en die ook er iets van kent.
- een strikvraag die je kan stellen aan zo'n verkoper is in welke versnelling ze steeds hebben gereden met de Van. je hebt namelijk 2 D's op het selectierooster staan (vanaf bwj 1987). Eén gewone D en een ander D die tussen haakjes staat [D]. Is het antwoord het laatste symbool? Dan kan je er bijna zeker van zijn dat ze die boitte mishandelt hebben tijdens stads ritten. Die [D] dient namelijk vooral voor snelweggebruik bij een constante snelheid en voor stads ritten selecteer men best de gewone D. Dit heeft te maken met de overdrive van de boitte die veelvuldig gebruikt wordt daar waar eigenlijk niet mag. Dit brengt schade toe aan het binnenwerk van zo'n boitte welk kan resulteren in een dure revisie.

Ik kan hier nog wel even verdergaan maar ben er zeker van dat er nog anderen je massa's tips kunnen geven.

Even meegeven dat de link die je opgeeft me wegvoert naar de paginas waar Golfjes en Polootjes verkocht worden en niet naar die G20 die jouw gading wel kan vinden.

Anders weet ik wél nog een zéér goed onderhouden Van te koop staan in Hoegaarden.
http://www.kapaza.be/Autos/Chevrolet/24 ... 8_lpg.html

Deze is zeker de moeite van het overwegen waard.

Veel succes en heu . . .

Keep us posted!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 19:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
http://www.2dehands.be/autos/autos/chev ... l?start=42

Inderdaad, de link was intussen gewijzigd..

Het was inderdaad die Van in Hoegaarden die ik gisteren ben gaan bekijken en ook een testrit mee deed.
Ken jij deze van? Of ga je enkel af op de foto's?

En uhm.. iemand zin om mee te gaan kijken eens? Ik haal je op en breng je veilig weer thuis :)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 19:29 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
welkom hier, en hou ons op de hoogte.
je hebt nu al redelijk wa tips had van EF1, daar kan je al wat met verder, niet?

grtn brutus

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 20:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Ja inderdaad, maar moest EF1 de Van in kwestie kennen, had ik er toch graag wat meer info over gekregen.

In die zin.. het blijft een smak geld. En die smak zou ik graag goed investeren ;)

Bedankt voor de tips reeds.

En ik hou jullie inderdaad op de hoogte, beloofd ;)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 20:32 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ik vind m aan de dure kant eerlijk gezegd... Ziet er wel nog errug goed uit!

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 20:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jan 21, 2010 20:09
Berichten: 202
Woonplaats: zelzate
schoan beestje. :wink:

maar aan de prijs kan nog wat gedaan worden ik zou een bod doen van 6500euro-tjes

en welkom op het forum :wink:

greetz VANMAN

_________________
chevy VAN G20 1990 V8 5700cc
chevy VAN G20 1995 V8 6.5 D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: zo maart 07, 2010 23:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Deze link doet het wel,
Deze Van hebben we nog niet tegengekomen op meetings dacht ik.
Het is belangrijk dat er veel facturen aanwezig zijn, dat geeft je toch al enige zekerheid.
Deze Van is wellicht herspoten, want hij ziet er veel te goed uit.
Dus qua roest (is wel een heel teer punt van de G20's) ben je toch redelijk gerust.
Tenminste als deze zijn uitgevoerd door een goede carossier.
Het ziet er een hele propere wagen uit,en inderdaad voor deze prijs kan je een iets jongere G20 vinden.
Een testrit is zeker aan te raden, en vraag gerust een kenner uit je buurt mee.
Suc6

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 10:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
XaNaXke schreef:
http://www.2dehands.be/autos/autos/chevrolet/chevy-van-70052028.html?start=42

Inderdaad, de link was intussen gewijzigd..

Het was inderdaad die Van in Hoegaarden die ik gisteren ben gaan bekijken en ook een testrit mee deed.
Ken jij deze van? Of ga je enkel af op de foto's?

En uhm.. iemand zin om mee te gaan kijken eens? Ik haal je op en breng je veilig weer thuis :)


Ik heb al eens contact gehad met de eigenaar.
Ze doen hun Van vooral terug weg omdat zijn vrouw een zwaar ongeluk heeft gehad en nog volop in revalidatie is.
Normaal gingen ze met hun G20 dit jaar op vakantie naar Oostenrijk maar omdat zij niet zo goed te been is om lange wandelingen te maken (want daarvoor gingen ze naar Oostenrijk, om te gaan wandelen) doen ze die Van weg. En ik kan stellen dat dat voor die mensen met héél véél pijn in het hart is want het waren ook echte Van Lovers die niet zo zeer naar meetings gingen maar wel gepassioneerd bezig waren met hun voertuig.
Er is heel veel gedaan aan deze Van.
Heeft een LPG installatie van 100 liter (volgens ik me herinner zelfs met onderbouw maar ben niet meer zeker)
Een nieuwe voorruit en er zijn veel facturen aanwezig.
Ook heeft deze man vrijwel nooit in die [D] gereden tijdens stadsritten.
Ze is van 1990. Dat is inderdaad wel 20 jaar oud maar het is ene met een injectiesysteem (TBI) en dat scheelt toch weeral een beetje in de verbruikskosten t.o.v. een gecarbureerde.
De prijs is wel 8500€ en ook ik vindt dit een beetje "off the scale" vooral als je rekening houd met d'r ouderdom maar zeg nu zelf: die G20 ziet er wel tip top uit.
Ze is waterdicht, de voorophanging is volgens mij ook al eens gereviseerd en dacht dat er ook al nieuwe onderdelen op de motor zaten.

Ik zou zeggen: neem nog eens contact op met de verkoper en spreek eens af met iemand van dit forum om samen naar daar te gaan en probeer te onderhandelen over de prijs.
Volgens mij kreeg je er ook een aanhangwagentje bij voor die prijs en als je er de plaats voor hebt is dit toch ook weer een extra.

Je vertelde ons ook dat je invalide bent. Ben je een rolstoelgebruiker? dan is deze Van wel degelijk iets voor jou want voor een rolstoel heb je plek zat in deze Van (omdat er geen captain chairs meer in staan) of je kan die stoel kwijt in het aanhangwagentje.
En dat bed in deze G20 is ook groot genoeg voor 2 personen.

Ik wil ook even meegeven dat deze twee personen, in mijn ogen, veel vertrouwen uitstraalden en zeker niets achter te houden hebben.

Ik weet nog een koppel Vans staan maar deze sprong er echt wel uit ook al waren die andere G20'ers een paar jaar jonger en 1000€ goedkoper.

Veel succes!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 12:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Wel, ik ben inderdaad bij die mensen geweest en die zijn heel open, eerlijk en lijken me inderdaad heel betrouwbaar..

Ik zou vandaag terug contact met hen opnemen..

Even om alle misverstanden te vermijden : Ik heb wel een rolstoel maar ik gebruik die vooral binnenshuis..
Dat er meer dan genoeg plek is in die Van om hem mee te nemen (ik moet 'm zelfs niet toeplooien :) ) is natuurlijk meer dan meegenomen.
Maar normaal verplaats ik me op 2 krukskes. (ik had in 1993 een rechterbeen amputatie tgv botkanker)

Het is dus vooral kwestie van een linker gaspedaal bij te plaatsen (wegneembaar of opklapbaar), voor de specialisten onder jullie code 10.02 (verplichte automaat), code code 25.08 (gaspedaal aan linkerkant) en code 25.09 (deze pedaal moet opklapbaar ofzo zijn, zodat ook anderen met de wagen kunnen rijden)

Ik kan met een gewone automaat rijden (wat ik dus ook deed met de Van in kwestie) maar om in orde te zijn, moet deze dus zijn aangepast (en gekeurd).
Ik rij nu met een renault grand espace, en als ik eerlijk ben : deze is ook (nog) niet aangepast. Dus ik moet echt wel gaan beslissen wat ik doe : veranderen van auto, of deze laten aanpassen.
Het is een betrouwbare auto, leuk om mee te rijden,.. maar uiteraard in niets te vergelijken met een Van...

Ik ben me ervan bewust dat ik zal inboeten aan rij-prestaties.. wat dan weer positief zal zijn in het krijgen van flitsboetes ;)
Diep in de nacht tegen 170/u naar huis karren zal er niet meer inzitten.
Maar in ruil krijg je zoveel meer ...

Alles is eigenlijk begonnen bij het volgende. Een vriend van me (heb ik indertijd leren kennen in het revalidatie-centrum) heeft het al langer voor American Cars & Trucks.
Hij kocht hem een nieuwe Chrysler en de afspraak met z'n vrouwtje was dan dat de Astro Van wel weg moest. Hij is ook terug aan de slag als vrachtwagen chauffeur waardoor de tijd ook ontbreekt deze Astro verder in orde te zetten.
Wat is er allemaal gedaan aan de Van? Technisch staat ie helemaal op punt. Het is nu nog het buitenwerk en daar heeft hij dus geen zin meer in Al is dat verkeerd uitgedrukt. Hij heeft er geen tijd meer voor, is juister. Met technisch op punt bedoel ik : alle leidingen vernieuwd, nieuwe remmen erop (geventileerde remschijven), motor helemaal nagekeken, luchtvering eronder etc etc etc...
Hij staat momenteel bij Cremer in Schellebelle, want wegens stil staan is de benzinepomp eraan. Deze wordt nog vervangen. En dan komt hij te koop.
Hij kocht deze Van voor 8000euro en heeft voor nog eens 8000euro aan facturen liggen. Ik zou'm mogen kopen voor 7000euro. Wat me dus een heel mooie deal lijkt. Al moet ik dan wel nog 3000euro rekenen (bij Garage Cremer) voor de hele Van in het zwart te zetten, plus links en rechts wat oplapwerk (bluts in schuifdeur, verf is gekraakt op motorkap, een plastic zijlijst onderaan betsuurderskant is gescheurd..) Dit is wel om heel de buitenkant te herspuiten, ik kan mss beginnen met de zijlijst te laten herstellen en de kleine deukjes etc?

Grote voordeel aan deze wagen? Hij is reeds aangepast aan m'n invaliditeit en ik ken heel veel van de historiek van deze wagen. Ik kan me ook meteen lid maken bij streetvanners :)

Nadeel? Helaas ben ik beginnen rondkijken wat er zoal nog op de markt is voor +/- 7000euro. En dan komt het allemaal boven. Prachtige Van's met slaapplaats en heel veel erop en eraan. Voor slechts 1000 of 1500euro meer... Ok, van deze wagens weet ik minder.. Ik weet niet wat me er te wachten staat qua kosten e.d.
En beroepshalve heb ik toch een wagen nodig waar ik kan op rekenen.

Dus ik weet het even allemaal niet meer. De Astro Van is van 1997 en er ligt een 4.3 in. (benzine + lpg)

Ik weet dus niet wat te doen : Koop ik de Astro Van voor een jaartje of drie ? Zo leer ik één en ander over de mechaniek, ik word lid bij streetvanners, ik steek heel wat op van US Van's. Binnen drie jaar is er één en ander afbetaald en heb ik zo'n 15000euro budget voor iets anders.
Of is het weg gegooid geld? Ik heb begrepen dat Astro's echt geen geld meer gaan, dus als ik 'm koop voor 7000 zal ik er één en ander op verliezen. Alhoewel niets me zegt dat ik deze moet verkopen binnen een jaar of drie. Ik kan er dan net zo goed eentje bij kopen..

Als ik de Astro koop heb ik genoeg kofferruimte, maar slaapplaats is er niet in. Dus is het nog even verder baggeren. Ik kan dan ook net zo goed met de Espace blijven rijden... Maar na een testrit met die Astro ben ik zo verkocht aan geronk ipv een bromvlieg...

Ik post enkele foto's erbij van de Astro.

Willen jullie mee denken? :)

Bedankt.


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 16:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hmmm . . .

Een G20, niet omgebouwd voor invaliditeit, maar wel zeer goed in orde kopen voor 8500€ of een Astro, wel omgebouwd maar nog te herspuiten kopen voor 7000€ ?

Ik weet uiteraard niet hoeveel zo'n ombouw van het gaspedaal zou kosten maar als dit goedkoper zou zijn dan 1500€ (het verschil tussen de 8500€ van de G20 en de 10000€ van de Astro) en ik laat mijn hart spreken? Dan zou ik voor de G20 gaan!

Maar da's uiteraard mijn mening. Ik sta tenslotte ook niet in jouw schoenen.

Wat je wel moet weten is dat de herverkoopwaarde van een Astro vergeleken kan worden met de waarde van een Daaiwoe en dat de herverkoopwaarde van zo'n G20 (als die in goede staat verkeerd) steeds zal blijven stagneren en je daar ook sneller vanaf zal geraken.
Desalnietemin is zo'n Astro best wel een degelijke wagen.
De 4300 cc's van de V6 die erin ligt presteert vrij goed en is trouwens afgeleid van de Chevy Small Blocks.
Dit wil zeggen dat heel veel randonderdelen zoals: waterpomp, alternator, airco pomp e.d. van een V8 ook passen op die V6.
Zelfs de pistons en drijfstangen zijn hetzelfde.
Bij model '97 is zo'n V6 eigenlijk een kleine "Vortec" motor waar ze twee cilinders hebben afgezaagd.
Dus, op dat gebied zit je dan ook weer gebeiteld zeker als je weet dat Chevy onderdelen helemaal zo duur nog niet zijn.
Maar eerlijk gezegd heb ik wel m'n bedenkingen met het werk dat je nog gaat hebben aan deze Astro.
En een Astro laten herspuiten voor 3000€ is zéér goedkoop! Een beetje té goedkoop naar me dunkt, tenzij je de carrosier héél goed kent en hij dit doet als vriendendienst.

Hoe zit het anders met je Espace?
Best ook een aardige wagen die op de 2de hands markt voldoende moet opbrengen en die waarschijnlijk vrij betrouwbaar is.
Je kan die laten ombouwen naar jouw noden maar dan heb je geen comfortabel bed, geen roffelende V8, en geen Van die tegen een stootje kan bij een aanrijding en die véél stoerder staat dan z'n Franse compaan.
Om nog maar te zwijgen over de wegentax die je zou betalen voor zo'n Espace (als dit voor jou ook geld natuurlijk, misschien krijg je wel vermindering of zo omdat je slecht te been bent, dat weet ik natuurlijk niet)
Wegentax voor een G20 bedraagt 127€ op jaarbasis en je betaald GEEN inschrijvingstax op voorwaarde dat ze ingeschreven staat als camper of lichte vracht.
Een Astro kan je ook op lichte vracht zetten of als Camper maar volgens mij is de Astro op de foto meer een mini busje met zetelrijen en ga je daar het volle pond aan wegentaxen op moeten betalen.
Kijk dit in elk geval zéér goed na want het kan je honderden euro's besparen op jaarbasis.

Al bij al genomen, en als ik in jouw schoenen moest staan? Dan verkocht ik m'n Espace, kocht die G20 en liet die ombouwen naar mijn noden.
Mijn rolstel en m'n krukken pleurde ik dan wel in dat aanhangwagentje dat ik er gratis bij kreeg en geloof me . . .
Ik zou me er een pak beter bij voelen als ik wist dat ik me altijd aan de kant zou kunnen zetten om te gaan pitten op dat mooie, zachte, comfortabele bed terwijl de rillingen me over de rug liepen telkens ik een dot gas gaf en de V8 zijn typische gegrol zou laten horen.

Maar hey . . .

It's up to you, right?

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 16:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Bedankt voor je reply.

Eerst en vooral, ik betaal dus niets van inschrijvingstax of verkeersbelasting, dus daar moet ik 't me niet voor laten.
De Astro is een lichte vracht. Zijnde chauffeur-zetel, passagierszetel ernaast, 3-zits bank erachter, vaste wand en kofferruimte.

En nog een rechtzetting, de Astro is niet van 1997 maar van 1998 om precies te zijn.

De kosten van het herspuiten en kleine blutsjes e.d. repareren, is wel met dien verstande dat enkel de buitenkant wordt herspoten. Dus niet de binnenkanten e.d.

De ombouw van zo'n pedaal, hangt allemaal af van type e.d. van de wagen, maar ik betaalde nog nooit meer dan 1100euro.
(En toen hebben ze me zwaar opgelicht).

Wat de G20 betreft, het aanhangwagentje is er zeker en vast niet meer bij, in de prijs.
Hij sprak er wel over, maar het staat in een andere garage en gaat niet mee met de verkoop van de Van.

Kan je iets duidelijker zijn ivm deze uitspraak : "Maar eerlijk gezegd heb ik wel m'n bedenkingen met het werk dat je nog gaat hebben aan deze Astro."

Ik snap deze uitspraak niet goed.
De motor + boite zijn nagekeken. De vering is vernieuwd (luchtvering). De remmen zijn vernieuwd. De leidingen zijn vernieuwd. De LPG installatie is gekeurd.
Er ligt voor 8000euro aan facturen van alles wat herdaan, vernieuwd of gerepareerd is... Wil dat niets zeggen ivm de werken die er nog zouden zitten aan te komen?

Uiteraard zie ik die G20 ook heel graag.
Heb er alweer eentje gevonden, btw : 5 jaar jonger dan die in Hoegaarden.
http://www.kapaza.be/Autos/Chevrolet/23 ... lorer.html

MacGyver stuurde me gisteren nog een mail.
Hij raadde me aan om contact te nemen met "Gunther Braeckman, alias Guune"
Hij zou een lowtop te koop hebben staan?
Maar met de beste wil van de wereld vind ik geen 'Guune' bij de gebruikers van dit forum.

En zo'n G20 is inderdaad een droom...
Ik wil enkel geen kat in een zak kopen...

Liefhebbers om eens mee te gaan kijken naar Hoegaarden? ;)

Grtz,
Hans.

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 18:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
XaNaXke schreef:
Eerst en vooral, ik betaal dus niets van inschrijvingstax of verkeersbelasting, dus daar moet ik 't me niet voor laten.


Dat scheelt inderdaad een heel pak!

XaNaXke schreef:
Wat de G20 betreft, het aanhangwagentje is er zeker en vast niet meer bij, in de prijs.
Hij sprak er wel over, maar het staat in een andere garage en gaat niet mee met de verkoop van de Van.


Da's vreemd! Toen ik er contact mee heb gehad en da's nog geen twee weken geleden kreeg je dat karretje er nog wel bij.
In dat geval zou ik niet meer dan 7500€ geven voor die G20.
Afbieden is dus de boodschap.

XaNaXke schreef:
De kosten van het herspuiten en kleine blutsjes e.d. repareren, is wel met dien verstande dat enkel de buitenkant wordt herspoten. Dus niet de binnenkanten e.d.


Het hangt dus volledig van jouw voorkeur af.
De G20 is 20 jaar oud.
De Astro is 12 jaar oud.
Je zal dus een keuze moeten maken die het beste past met hetgeen je echt wil en nodig hebt.

XaNaXke schreef:
Kan je iets duidelijker zijn ivm deze uitspraak : "Maar eerlijk gezegd heb ik wel m'n bedenkingen met het werk dat je nog gaat hebben aan deze Astro."
Er ligt voor 8000euro aan facturen van alles wat herdaan, vernieuwd of gerepareerd is... Wil dat niets zeggen ivm de werken die er nog zouden zitten aan te komen?


Dat wil inderdaad veel zeggen. Ik had het meer over de kosten van het herspuiten.

Laat ons eens even gaan rekenen.

Een wagen laten ombouwen naar jouw noden kost je maximum 1100€.
De G20 kost tot op heden 8500€
Dat maakt een 9600€
Je hebt 3000€ te geef voor het herspuiten van de Astro minus de kosten van de ombouw voor de G20 = 1900€
Met 1900€ mag er al eens iets mislopen aan zo'n G20 hoor.
Of je koopt die Astro en laat hem herspuiten en dat kost je 10000€
Je hebt wel een jongere wagen waar veel aan nagezien was maar ook geen 3000€ reserve meer voor als er toch eens iets mis mee zou zijn.

Een toch niet zo gemakkelijke keuze lijkt me.

En wat mag ik verstaan onder "boitte nagezien"?
Da's rap gezegd hé : "ik heb de boitte nagezien".

XaNaXke schreef:
Heb er alweer eentje gevonden, btw : 5 jaar jonger dan die in Hoegaarden.
http://www.kapaza.be/Autos/Chevrolet/23 ... lorer.html


Die Van ken ik. Is van iemand uit Brecht en ze staat momenteel in een garage te Borsbeek bij mij in de buurt (ben van Deurne)
Er ligt een nieuwe motor in en versnellingsbak maar het is volgens mij een Goodwrench blok en die worden gemaakt in Mexico en zijn niet echt van goede kwaliteit (de krukassen durven al eens kapot gaan).
Maar, het is inderdaad een mooie Van.

XaNaXke schreef:
Maar met de beste wil van de wereld vind ik geen 'Guune' bij de gebruikers van dit forum.


Dat komt omdat Guune geen acount heeft op dit forum maar wel een lid is van deze club.
Misschien weet iemand anders zijn adres of gegevens?

XaNaXke schreef:
Ik wil enkel geen kat in een zak kopen...


Ook al is zo'n G20 een droom? Het risico van een kat in een zak zal er altijd zijn hoor.
Je kan enkel goed geinformeerd naar een Van gaan kijken om het één en ander te voorkomen.

XaNaXke schreef:
Liefhebbers om eens mee te gaan kijken naar Hoegaarden? ;)


Man, ik zou écht wel willen, maar heb het zelf ontzettend druk. Sommige mensen hier weten ook wel waarom.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 20:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Ok, bedankt earthforceone !!
(extra bedankt voor deze antwoorden in een drukke periode!)

De boite, inderdaad, hoe zat 't nu ook alweer... Ik vraag nog eens even na wat er is gebeurd met die boite onder de astro..
Dat herspuiten van de Van.. ik zou dat hebben gedaan om helemaal mijn idee te zijn.
Uiteindelijk moet er gewoon een plastic zijlijstje worden hersteld / vervangen en een 'veeg' in de schuifdeur eruit gehaald worden :)
De rest is zeker niet dringend.(Eigenlijk deze 2 zaken ook niet)

Wat ik echt wil? :)
Een leuke Van waar ik het 3 a 4 jaar mee kan uitzingen. Betrouwbaar.. ;)
En dan een veeeel recentere Van, eentje die je start en zorgeloos durft mee naar Spanje vertrekken ;)

Andere kandidaten die mee kunnen / willen naar Hoegaarden?

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Doet ie't of doet ie't niet?
 Bericht Geplaatst: ma maart 08, 2010 21:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
XaNaXke schreef:
Ok, bedankt earthforceone !!
(extra bedankt voor deze antwoorden in een drukke periode!)


Zonder dank!
(Ik had vandaag eens een dagje verlof genomen)
Hou ons maar op de hoogte van je vooruitgang inzake je zoektocht naar een Van.

CU 'round

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron